1. Strategia działania Teatru oparta jest na odpowiedzialności, zapobieganiu korupcji oraz powstawaniu innych nieprawidłowości zarówno wewnątrz instytucji, jak i wśród podmiotów współpracujących przy uwzględnieniu aspektów, w szczególności interesów społecznych, ochrony środowiska, relacji z różnymi grupami współpracowników.

2. Procedura jest elementem systemu kontroli zarządczej, jej podstawowym celem jest zapobieganie nieprawidłowościom w Teatrze.

3. Teatr prowadzi swoją działalność w oparciu o bezwzględne poszanowanie przepisów prawa, dobrych praktyk oraz najwyższych standardów etycznych.

4. Podstawowym celem Procedury jest utworzenie systemu informowania o nieprawidłowościach w Teatrze poprzez stworzenie bezpiecznych kanałów zgłoszeniowych, zapobiegających podejmowaniu jakichkolwiek działań odwetowych wobec sygnalisty.

5. Procedura określa w szczególności:

1) zakres nieprawidłowości objętych procedurą,

2) zakres osób uprawnionych,

3) zasady zgłaszania nieprawidłowości przez osoby uprawnione do dokonania zgłoszenia,

4) odpowiedzialność w procesie zarządzania nieprawidłowościami,

5) proces rozpatrywania oraz zarządzania nieprawidłowościami,

6) zasady zachowania poufności, w szczególności zasady zachowania w tajemnicy dokonanych zgłoszeń nieprawidłowości przez sygnalistów oraz tożsamości osób dokonujących zgłoszeń.