1. Strategia działania Teatru oparta jest na odpowiedzialności, zapobieganiu korupcji oraz powstawaniu innych nieprawidłowości zarówno wewnątrz instytucji, jak i wśród podmiotów współpracujących przy uwzględnieniu aspektów, w szczególności interesów społecznych, ochrony środowiska, relacji z różnymi grupami współpracowników.
2. Procedura jest elementem systemu kontroli zarządczej, jej podstawowym celem jest zapobieganie nieprawidłowościom w Teatrze.
3. Teatr prowadzi swoją działalność w oparciu o bezwzględne poszanowanie przepisów prawa, dobrych praktyk oraz najwyższych standardów etycznych.
4. Podstawowym celem Procedury jest utworzenie systemu informowania o nieprawidłowościach w Teatrze poprzez stworzenie bezpiecznych kanałów zgłoszeniowych, zapobiegających podejmowaniu jakichkolwiek działań odwetowych wobec sygnalisty.
5. Procedura określa w szczególności:
1) zakres nieprawidłowości objętych procedurą,
2) zakres osób uprawnionych,
3) zasady zgłaszania nieprawidłowości przez osoby uprawnione do dokonania zgłoszenia,
4) odpowiedzialność w procesie zarządzania nieprawidłowościami,
5) proces rozpatrywania oraz zarządzania nieprawidłowościami,
6) zasady zachowania poufności, w szczególności zasady zachowania w tajemnicy dokonanych zgłoszeń nieprawidłowości przez sygnalistów oraz tożsamości osób dokonujących zgłoszeń.